تولید محتوا فعالیتی است که هم سودآور است و هم میتواند از ارزش اجتماعی برخوردار باشد. سود آوری تولید محتوا به عوامل مختلفی اعم از کیفیت محتوا و نوع دنبال کنندگان و شبکه ارتباطی تولیدکننده محتوا بستگی دارد.
برای تولید محتوا لازم است از ابزارهایی در جهت فعالیت در رسانه ای که انتخاب کردید استفاده کرد.
برای مثال برای تولید محتوای روزنامه از نرم افزارهای صفحه آرایی و برای تولید محتوای شبکههای اجتماعی بیشتر از نرم افزارهای گرافیکی و تدوین ویدیو استفاده میشود.
تولید محتوا و سود و زیان آن
برای تولید محتوایی که از دید جوامع ارزشمند باشد نیاز به تفکر است. و این تفکر لازم است به قدری عاقلانه و سنجیده باشد که محتوایی که تولید میشود واقعا برای مخاطبین خود از ارزشی برخوردار باشد.
امروزه اطلاعات و محتوای بسیاری در دنیا وجود دارد که به آسانی در اختیار ما قرار میگیرند. و این موضوع برای ما از یک سو مفید است و از سوی دیگر مضر.
قسمت مفید آن مربوط به راحتی کسب اطلاع از یک موضوع است. با این حال قسمت مضر و گاهی خطرناک هم وجود دارد که اگر ما قدرت تشخیص ارزشمند بودن و صحت محتوا را نداشته باشیم میتواند به ما آسیب وارد کند.
حمایت از محتوای ارزشمند
قطعا همه ما در شبکههای اجتماعی با اطلاعات غلط یا همان محتوای زرد برخورد داشتهایم. به هرحال اخبار زرد این فضا را آلوده کردهاند و احتمال اینکه شخصی در دام این اخبار گیر کند وجود دارد .
پس لازم است در وهله اول باید به خوبی محتواهای با ارزش را بشناسیم و درباره چگونگی شکل گرفتن آنها تحقیقات لازم را به عمل آوریم.
در قدم دوم وقتی که به طور کامل قدرت تشخیص ارزشمند بودن یک محتوا را درک کردیم در نشر و ترویج آن کمک کنیم.
در شبکههای اجتماعی بهترین حمایت از صفحات تولیدکننده محتوای باارزش به اشتراکگزاری محتوای آنهاست. طوری که دیگر افرادی که دنبال کننده آن صفحه نیستن هم از ارزشی که آن صفحه در حال تولید آن است برخوردار شوند.
ما امیدواریم با یاری و همکاری شبکه ارزشمند قدمی در تولید محتواهای باارزش و جلوگیری از ترویج محتوای زرد برداریم. اگر شما هم در این راه فعالیتی دارید با ما به اشتراک بگزارید تا این شبکه بزرگ و بزرگتر شود.
از حسن انتخاب شما و وقت ارزشمندی که برای مطالعه در سایت ما صرف کردید کمال تشکر را داریم. به امید همکاری و کمک در تولید محتوای ارزشمند .