شبکههای اجتماعی محیطی برای حضور افراد در جهت برقراری ارتباط، استفاده و بهرهمندی از امکانات بر پایه تکنولوژی در جهان مجازی که امروزه بخش جدایی ناپذیر از هستی شده میباشد.
همانطور که میدانیم در چند دهه اخیر شاهد پیدایش انواع تکنولوژیهای ارتباطی و گسترش روز افزون فرهنگ استفاده از این بستر بودهایم. این امر ایجاب میکند تا در جهت ایجاد ارزش اجتماعی در این راستا عمل کنیم.
فعالیت هر شخصی در شبکههای اجتماعی متفاوت است ولی آنطور که مشخص است این رسانه امکانات خوبی برای کسب درآمد و پیشرفت در راستای اهداف شخصی را دارد.
نکته قابل توجه این است که شبکههای اجتماعی متفاوت عملکردهای متفاوت و مخاطبین متفاوتی دارد که در نحوه فعالیت در آن باید به این مسئله توجه داشت.
چرا و چطور باید در شبکههای اجتماعی فعالیت کرد؟
دلیل فعالیت هر شخصی در شبکههای اجتماعی متفاوت است با اینحال بعضی افراد با هدف کسب درآمد و بعضی دیگر صرفا برای گذران وقت از آنها استفاده میکنند.
مشخص است که برای کسب درآمد در شبکههای اجتماعی لازم است محتوایی برای عرضه به دیگران داشت. این محتوا میتواند به صورتهای متفاوتی ارائه شود.
یکی از بهترین روشهای ارائه محتوا ساختن ویدیو میباشد. تماشای ویدیو به این دلیل که انرژی کمتری نسبت به مطالعه از مخاطب میگیرد برای همه دنبال کنندگان شما از جذابیت بیشتری برخوردار است. به همین دلیل افرادی که به ساخت ویدیو میپردازند سریعتر مخاطبین خود را بدست می آورند.
با اینکه میشود در هر کدام از شبکههای اجتماعی محتوای متفاوتی منتشر کرد اما در ابتدا هرکدام از این شبکهها با هدفی خاص برای ارائه محتوایی خاص ارائه شدند.
به طور مثال اینستاگرام در ابتدا مکانی برای انتشار تصاویر بود و امروزه میشود هرگونه محتوایی در آن منتشر کرد.
در مثالی دیگر توییتر ابتدا برای انتشار پیامهای کوتاه متنی ساخته شد و امروزه همانند اینستاگرام میشود هرگونه محتوایی را در آن منشر کرد.
در کدام شبکههای اجتماعی فعالیت کنیم؟
انتخاب محیط فعالیت کاملا با هدف هر شخص باید مرتبت باشد.
اگر هدف شما کسب درآمد از تولید محتوا به صورت تصویری باشد بهترین و پرمخاطبترین شبکه اجتماعی در ایران اینستاگرام میباشد.
اگر هدف کسب درآمد به صورت دلاری از تولید محتوای ویدیویی باشد لازم است که محتوا را در یوتیوب منتشر کنید.
اگر هدف شما شهرت و در ادامه کسب درآمد از تولید محتوای طنز در ایران باشد باز هم اینستاگرام مکان مناسبتری است.
اگر هدف شما اطلاع رسانی باشد لازم است که در توییتر فعالیت خود را بیشتر کنید.
برای شناخته شدن در دنیای حرفهایها و همینطور پیدا کردن شغل تخصصی شبکه اجتماعی لینکدین مناسبتر است.
آیا لازم است در همه این موارد عضو شد؟
چرا که نه. ما در جامعه امروزی لازم است برای شتابدهی به برنامههایمان از ارتباطات بیشتری استفاده کنیم. از آنجایی که هر محیطی دارای کاربرانی متفاوت است و عملکردی متفاوت است برای بدست آوردن ارتباطاتی وسیعتر عضویت در شبکههای اجتماعی هیچ وقت به ضرر کسی نیست. اما باید توجه داشت که هدفمند عضو این شبکهها شد و در آن فعالیتی در راستای اهداف انجام داد. چرا که همین شبکههای اجتماعی میتواند سیاه چاله ای باشد و تمام زمان شما را به محتوای منتشر شده توسط دیگران و بعضا محتوای زرد اختصاص دهد
از حسن انتخاب شما و وقت ارزشمندی که برای مطالعه در سایتما صرف کردید کمال تشکر را داریم. به امید همکاری و کمک در تولید محتوای ارزشمند.